söndag 29 januari 2017

No zero days

Ett koncept som jag gillar att ha i bakhuvudet är 'No zero days'. Oavsett vad man strävar efter för mål är tanken att varje dag komma ett eller några steg på vägen. Poängen är att det inte behöver vara någon världsomvälvande förändring hela tiden, utan att på något sätt se till att hålla bollen i rullning varje dygn. En produktivitetens motsvarighet till ränta-på-ränta.

Söndagen hos Fribiljetten har sett ut så här:

- Har bytt teleoperatör från Halebop till Vimla, ett bättre erbjudande till lägre pris. Tack Slimis. För den som känner för att haka på ger den här länken 10kr i rabatt per månad: https://vimla.se/?201701291107144634

- Jämfört priser på hemförsäkringar. Det kommer bli minst en femtiolapp i månaden billigare än den nuvarande.

- Påbörjat min andra läsning av Hernhags 'Den enkla vägen att lyckas med aktier'.

- Vevat ihop ett currygryta som står för 5-6 måltider i veckan som kommer. Matbudgeten är redan under kontroll och jag blir gladeligen frånvarande i kön till lunchrestaurangen. Har också börjat få till snitsen på att laga indiskt så några pluspoäng i den personliga utvecklingen följde med.

Det blev ändå en hel del som ligger i fas med planen om ekonomisk frihet. Har ni kommit närmre er målsättning en söndag som denna när börsen håller stängt?

3 kommentarer:

  1. Kul att vi kan glädja varandra genom Vimla :-) Du kan nu värva de närmaste du känner och hjälpa dom ringa billigare. På din Vimla sida finns en länk som du ger dom. Själv började jag med att hjälpa båda mina bröder och far att byta till Vimla. Alla ringer billigare idag och vi har tips rabatt från varandra. Sen har jag träffat på några kompisar som bytt plus folk från bloggen. Totalt 16 Vimla vänner har det blivit med tiden. Jag ringer gratis+ 4gb data tack vare alla Vimla vänner. Jag väljer att jobba dubbelpass på helgerna. På så sätt blir det fler timmar samt helg ob. Hoppas detta ska hjälpa en frihet snabbare. Grymt imponerad över alla dina nya besparingar. Du är snart värre än mig ;) Fortsatt lycka till. Med vänlig hälsning Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kikade runt på Vimlas hemsida och värvnings-alternativen när jag registrerade mig, väldigt smidigt alltihop! Har nu på dag 1 med Vimla fått med mig en bekant, gratis telefoni börjar närma sig! Jag hade hoppats på att framtiden skulle lösa det först med någon slags Skype-lösning, men det här var en bra genväg. Tack för stödet! Det fantastiska är att tusenlapparna som sparats inte har rubbat livskvalitén alls, snarare tvärsom.

      Radera
  2. Grattis till din första värvning. Precis som du skriver är den bästa besparingen den som inte påverkar livskvaliteten alls. Det är inte det lättaste att värva folk. De flesta har t.ex. haft Telia, Comviq mm för jämnan och skulle aldrig kunna tänka sig byta för att spara lite pengar. Sen är det många som ska ha den nyaste modellen av mobil. Ofta erbjuds då ett abonnemang för 450 kr månaden i 24 månader så de är låsta under lång tid. När deras abonnemang går ut skriver dom på 24 nya månader för en fin mobil. Men varje vän man kan värva innebär en besparing och det är riktigt kul om man lyckas få tag i några stycken i alla fall. Mig tog det 6 månader att få tag på 10 personer så det gäller att ha lite tålamod :-) Med vänlig hälsning Slimis

    SvaraRadera