fredag 24 februari 2017

Boktips som räcker livet ut

Det har under de senaste månaderna passerat en handfull böcker i mitt hushåll. Hernhags två senaste verk, Your money or your life, How an economy grows and why it crashes. Alla fyra riktigt läsvärda. Har också tagit mig igenom Rich Dad, Poor Dad som det fanns ett par bra poänger i, men Kiyosaki verkar varar en rätt skum typ och det finns nog sundare val av förebilder.

Men de här är inte mina boktips. Mitt boktips är biblioteket!

Bildkälla: Flickr/Creative Commons/Samantha Marx/Via/https://flic.kr/p/8KrU1R
Eftersom jag själv inte tycker det är nödvändigt att lägga pengar på böcker, så kommer jag heller inte försöka sälja böcker via bloggen med affiliate-länkar. Gå eller cykla till bibblan, ibland bjuder de till och med på en kopp kaffe.

Apropå Your or your life hittade jag en föreläsning av författaren (Vicki Robin) där hon går igenom mycket av bokens innehåll, om ni föredrar rörlig bild över det tryckta ordet. Skön inställning till livet och väldigt sevärt: https://youtu.be/F16IitKBjH8

2 kommentarer:

  1. Kul med lite böcker :) Har läst båda Hernhags böcker samt Rich dad poor dad. Kunskap är aldrig tung att bära :) Ha en fin helg själv. Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hernhag redde ut en hel del frågetecken jag haft! Trevlig helg, det som är kvar av den! :)

      Radera