fredag 17 mars 2017

Första delmålet nått!

Fortfarande ett fullt schema med jobb här, evolutionen har inte riktigt tagit hand om att driva två företag och ha en blogg samtidigt. Jag kan lämna en snabb inflik med att jag nått det första delmålet till ekonomisk frihet, 10%. Sköt till och med över målet aningen och mätaren har satt sig på 10,9%. Nästa gång jag kan skriva om ett delmål ser ut att bli under sensommaren, men det är härligt att ligga på tvåsiffrigt från och med nu.

Har under månaden köpt Axfood, Castellum, Cloetta, Kinnevik, Nordea, Skanska och Swedbank för ett värde av 23 513 kr. Har nu även kunnat kapa bort de 15 kronorna i månaden som Swedbank dragit för att låta mig flytta pengar mellan mina konton, bytet till Skandia är således färdigt! Tillsammans med bytet till Preem Mastercard har jag inte längre några administrativa utgifter till någon bank (utöver courtage), och får istället tillbaka pengar för att ha ett kreditkort i plånboken.

Allt på banan alltså trots bristande fritid, trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Härligt att det går bra nu :) Ett Preem eller Shell kort borde alla ha :) Fortsatt lycka till. Mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Börjar kännas väldigt på riktigt detta ju längre jag kommer med de passiva inkomsterna :)

      Radera