lördag 25 mars 2017

Första riktiga utdelningsklirret

Mars är just nu min starkaste månad när det kommer till utdelningar (från företag jag själv inte arbetar i). 1 849 kr ska trilla in allt som allt. Jag har spenderat några månader med bloggen och min aktieportfölj och nu blev det plötsligt på riktigt. Det är betydande summor som kommer in på kontot, speciellt i relation till hur lite tid jag behövt avvara för att inkassera den summan. Det är verkligen sporrande att se det hela sättas i rullning.

Det har varit rätt så skakigt senaste veckan på börsen, jag kommer så klart fortsätta investera månadsvis men sprida ut köpen mer över tid. Har cirka en tusenlapp om dagen att jobba med. Det är inte direkt för att jag försöker sia om någon sättning, snarare att det kan skilja rätt många kronor när aktiekurserna på de bolag jag övervägar diffar några procent över så kort tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar