tisdag 11 april 2017

En djupdykning i Storytel

Podcasts rullar minst ett par timmar varje dag i mina hörlurar och nu har de fått samsas med ljudböcker. Sen några dagar tillbaka har jag ett Storytel-abonnemang med en 30 dagars gratisperiod, så den appen har gått varm. Jag har blivit väldigt positivt överraskad av utbudet, med ett par veckor kvar ska jag nog kunna ta mig igenom det som lagts till i den virtuella bokhyllan.

Tony Robbins - Unshakable
Kontroversiell figur men det är de flesta som tycker något, Tony tycker mycket. Skippar vi kapitlen om 401k och amerikansk skatteplanering är den stundtals inspirerande.

Peter Lynch - Learn to Earn
På gränsen till inaktuell i vissa delar. Däremot upplyftande att höra att de klassiska investeringsstrategierna är klassiska av en anledning, och att de testats över tid.

Marie Kondo - The Life-Changning Magic of Tyding
Städa. En gång. Kort och gott.

De tre resterande titlarna jag planerar att lyssna på:

Stephen J. Dubier, Steven D. Levitt - Freakonomics
George S. Clason - The Richest Man in Babylon
Benjamin Graham - The Intelligent Investor

Helt osponsrat inlägg förresten, jag uppskattar bara att det går att kräma ur så mycket värde ur en 30-dagars testperiod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar