fredag 28 april 2017

Vad har jag lärt mig än så länge?

Till ytan har det inte hänt så mycket sen i julas. Jag sitter fortfarande på vardagarna och jobbar hemifrån med min egna firma. Jag dyker då och då upp på några sociala händelser och det är ingen som reagerar mer än vanligt på det. Det blir förmodligen någon kommentar om statusen på mitt skägg. Men bakom kulisserna så finns det nu en ström av passiva inkomster och en väldigt strömlinjeformad hantering av utgifter.

Så vad har jag plockat upp på vägen under den här tiden?

Sociala sammanhang är som vanligt. Jag pratade inte om att utnyttja arbitrage på Handelsbanken-aktien tidigare och har inget intresse av att börja med det nu heller.

Min garderob är tillräckligt stor för att klara sig utan några nya tillskott en lång tid framöver. Förmodligen har de flesta en fullt tillräcklig hög med kläder för att kunna dra ner på de inköpen. Jag sitter fortfarande och klämmer på några presentkort jag fått som taktiskt kan användas om något går sönder.

Börsen och jargongen runt börsen är som den är. Ofta säger folk att börsen är dyr. Jag sitter nu och kollar på en graf över SP500 de senaste 90 åren. Kurvan går med några välkända dippar ner och sedan upp, och det är många all time highs på vägen. En rapport trillar in med sviktande försäljning och en aktie stiger i värde, eller tvärsom. Ingen kan förutspå någonting. Jag analyserar till den mån jag kan och håller mig till mina riktlinjer, än så länge är jag nöjd resultatet det gett. 

Hälsan var bra innan och har förmodligen bara blivit bättre. Tackar för det. I och med mitt hundra procentiga flöde av matlådor till lunch i år har jag haft koll exakt vad jag ätit. Inte för att räkna kalorier eller något sånt, utan mer i syftet kvalitet och ursprung. Allt jag lagar hemma är vegetariskt och jag har även utvecklats där. Jag har lärt mig laga en hel del inspirerat från mellanöstern, grovt bröd med hummus leder stort över Skogaholms-limpa och en skiva ost hemma hos Fribiljetten.

Härliga tider.

3 kommentarer:

  1. Härligt att höra att det går framåt. Man lär så länge man lever och tur är väl det :-)
    Själv jobbar jag enda till Måndag kl 16 då tar jag ledigt igen.
    Ha en trevlig helg :)
    Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tar sig! Och ha så trevligt som möjligt på jobbet, det är ju för ett gott syfte :)

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera