onsdag 3 maj 2017

Utdelningsstatus

April har passerat och så även utdelningarna. 1 147 kronor trillade in med merparten från Swedbank och Skanska. Portföljen har även fyllts på med mitt återkommande belopp på 21 000 kronor och de flesta köpen för maj månad är redan klara. Jag fortsatte öka i Hemfosa och har även plockat in Handelsbanken i portföljen igen. Kinnevik dök nedåt efter Com Hem-affären så även där tankades det en del.

April 2018 ser redan bättre ut tack vare de köpen. 1 910 kronor står prognosen på inför april nästa år och det kommer definitivt fortsätta öka under året. Varje månad stiger de passiva inkomsterna med cirka 900 kronor och eftersom allt går raka vägen tillbaka till aktieportföljen stiger även den siffran. Jag har stuvat om lite i bloggen så utdelningarna går nu att följa via länken i högerspalten, via teknikens under så uppdateras sidan numera automatiskt via mitt Google Sheets.

11 414 kronor av passiva inkomster är nu på väg in på årsbasis. 951 kronor i månaden i snitt. 31 kronor om dagen och strax över en spänn i timmen. En bra ökning från noll som var min status i början av året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar