måndag 13 februari 2017

Plattorna ryker

Kommer kunna gå från en 80-timmars arbetsvecka till 60 timmar nu på måndag, börjar bli humant igen. Allt går i alla fall lättare när det översätts till steg på vägen till friheten, tre procent extra kommer mätaren kunna ticka upp tack vare insatsen.

På onsdag ryker också vinylsamlingen och kort därefter vinylspelaren, den fyller inte riktigt någon funktion utan skivorna. Det är ingen massiv katalog men någon tusenlapp extra som kan sättas i arbete lär skivorna bidra med. De är nog de enda prylar i mitt rensningsprojekt som tagit emot en del men det går inte riktigt att motivera dem, Spotify vinner den här ronden. Resultatet efter varje reducerad pryl har varit lättnad och jag räknar med samma upplevelse här.

Har också 1 800 kr kvar att placera från det vanliga månadssparet. Axfood, Castellum och/eller Skanska får avsluta månadens köp.

6 kommentarer:

  1. Bra kämpat! Själv skulle jag gärna köpa en vinylspelare nu. Oslagbart ljud!

    Kan du ta betalt för alla timmar eller du debiterar fast pris?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade jag varit mer av en audio-nörd hade det nog varit kört med försäljningen, för min del räcker Spotify gott och väl :)

      Jag debiterar fast pris. Men varenda timme blir fakturerad då jag ligger inom tidsplanen, det enda som händer är att jag får noll fritid men ett par härliga fakturor att skicka i slutändan.

      Radera
  2. Bra att du har täckning för all tid. Om du har överbeläggning kan du inte då höja priset eller rensa bort uppdrag med sämre betalning?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både och är rimliga åtgärder som jag plockar fram vid tillfälle. Just nu är det två välbetalda projekt som överlappar en kort stund, med två olika kunder som jag håller hårt i. Så den här överbeläggningen blir till att plöja sig igenom, normaltillståndet är åter på fredag.

      Radera
  3. Inga dåliga arbetsveckor :) Själv har jag gått ner lite i tid. Som mest jobbade jag runt 230 tinmar på en månad. Långsiktigt blir man slut av för mycket jobb. Dock ger det lite extra klirr i kassan :) Fortsatt lycka till med kortare arbetsvecka. Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en ordentlig djupdykning i raka motsatsen till vad jag försöker uppnå här på bloggen! Förutom delen med klirret, den delen ser jag fram emot!

      Radera