onsdag 19 april 2017

10 000 anledningar att fira

Jag blir sällan förvånad över ett snötäcke i Sverige under april månad, något som resten av landet verkar tycka är helt uppåt väggarna. Snön har smält men snöbollen som jag fyllt med passiva inkomster rullar på. I dag lades det till en rejäl summa på 7-8 månadslöner i mitt sparande, och de passiva inkomsterna har tagit sig över 10 000 kronor per år-nivån och ligger i nuläget på 10 518 kr. Det är bara att håva in.

Bit för bit jobbar sig kapitalet över från ett räntekonto till börsen och med 3 år av torrt krut att investera 21 000 i månaden (plus utdelningar) försöker jag inte bry mig allt för mycket om de dagliga svängningarna. Det är ett långt spel som spelas här.

Det är snart dags för en ny månad av att fylla på portföljen. I backspegeln under april har jag handlat Castellum, H&M, Hemfosa, Investor, Kinnevik, Skanska och Swedbank. Har även i min KF köpt en del Apple, Boston Pizza, Coca Cola, Disney och en Tesla (det verkar finnas en hel del hype att krama ur kvar).

2 kommentarer:

  1. Grattis till 10 000 :) Får hoppas det fortsätter i samma spår. Fortsatt lycka till.

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Härligt att se framsteg varje månad :)

      Radera